- TheVIT er ikke bare næringslivets beste støtteapparat, men også idrettens.

Høsten 2021 overtok TheVIT porteføljen til Idrettens regnskapskontor. - Du kan trygt si at TheVIT også er idrettens beste støtteapparat, sier økonomisjefen.

  1. Hjem
  2. Kundehistorier
  3. - TheVIT er ikke bare næringslivets beste støtteapparat, men også idrettens.

Spesialiserte bransjeteam

TheVIT har delt sine regnskaps og -lønnstjenester i bransjespesialiserte team. Kundene får dermed rådgivere og operative ressurser som er spesialister i den bransjen de opererer innenfor. Teamene dekker

  • Bygg og anlegg

  • Service, idrettslag og foreninger

  • Eiendom og finans

  • Landbruk og helse

  • Boligsameier og konsulentvirksomhet

  • Transport og produksjon.

For Oslo Idrettskrets var det derfor naturlig å få bistand av teamet til Emil Rydje som er spesialister på Service, idrettslag og foreninger. 

Raske avklaringer

Emil forteller at samarbeidet med Oslo Idrettskrets (OIK) har vært tett og godt, og at han setter pris på den gode tilbakemeldingen fra OIK. - Idretten har masse særregler, spesielt innen skatt og avgift. Dette gjør arbeidet krevende, men også morsomt, uttaler Rydje.

Emil Rydje Edit Edit

Emil Rydje


Teamleder

Tjenester: Regnskapstjenester

Avdeling: Lillestrøm

Telefon E-post

Nina Aggarwal, Økonomisjef i OIK, forteller at hun er helt enig med Emil og at det har vært et godt samarbeid og veldig greit å jobbe med Emil. - Han svarer fort og kommunikasjonen har vært knirkefri. Han har sagt fra hvis det har vært noe og motsatt. Det har vært veldig godt å ha han på laget, sier Nina.

- Omsider har vi et system som fungerer for idrettslagene og er enkelt å bruke

Rydje forteller at hele teamet har stått på og jobbet godt sammen. - At vi er organisert i faglige bransjeteam har vært avgjørende. Dessuten er det utrolig gøy at vi kan koble på flere ressurser innen spesielt Business Intelligence og Rapportering og få det til å funke så bra. Dette er jo noe av det som gjør at TheVIT kan si at de er Næringslivets beste støtteapparat. Når det da også fungerer så godt i praksis, blir jeg utrolig stolt, sier Rydje.

Aggarwal i OIK forteller at idrettslagene har byttet økonomisystemer hyppig de siste årene og at det har vært en del rot. Men med IT- og Business Intelligence-teamet til TheVIT på laget har de fått opp PowerOffice Go og alle nødvendige integrasjoner. - TheVIT har flinke folk som vet hva de driver med. Idrettslagene har gjennomgående vært veldig fornøyde og det ser ut til at vi omsider har en løsning som fungerer godt i hverdagen, forteller hun.

Kompliserte integrasjoner som er enkle å bruke

Micael Ueland leder teamet som er spesialister på Business Intelligence og Rapportering. Tidligere benyttet OIK Visma, men for å sikre gode integrasjoner og et intuitivt system, valgte de å gå for PowerOffice Go. Business Intelligence Teamet har også satt opp Vipps-integrasjoner. Dette gjør at idrettslagene får rapporter fra for eksempel kiosksalg allerede dagen etter et arrangement, i stedet for å vente en måned på salgsrapporter. Og best av alt - føringene går automatisk uten menneskelig innblanding. - Vi har nettopp fått tilgang på rapporter fra idrettslagene, og det virker både intuitivt og godt bygget opp. uttaler økonomisjefen i OIK.

Idrettens beste støtteapparat

Nina Aggarwal forteller at teamet fra TheVIT jobbet effektiv og intenst med å få alt til å fungere. Til tross for veldig korte frister på noen av leveransene, var alt på plass i tide og fungerte fra starten. - Idrettslagene er jo frivillige og har begrenset med budsjetter. TheVIT viste stor forståelse for dette, men har likevel levert både på tid og budsjett. Du kan trygt si at de ikke bare er næringslivets beste støtteapparat, men også idrettens, avslutter en fornøyd Aggarwal.