Rekrutteringsprosessen

Rekruttering omfatter hele prosessen fra behovet om en ny medarbeider eller arbeidskraft oppstår til en ny medarbeider er på plass i bedriften.

  1. Hjem
  2. Tjenester
  3. HR Business Partner
  4. Rekrutteringsprosessen

Rekrutteringsprosessen

Hva betyr rekruttering? Rekruttering omfatter hele prosessen fra behovet om en ny medarbeider eller arbeidskraft oppstår til en ny medarbeider er på plass i bedriften.

Ikke bare er gode ansettelser lønnsomt, men når man arbeider med rekruttering skal man ta avgjørelser som påvirker den ansatte, påvirker livsløpet til deres familie, til fremtidige kollegaer og organisasjonen. En feil ansettelse er ikke bare dyrt men kan også gi langsiktige utfordringer som lavere verdiskapning, belastning på arbeidsmiljøet og svekkede kundeforhold. Viktigheten av å gjennomføre en profesjonell rekrutteringsprosess kan derfor neppe overdrives.

Vi hjelpe deg blant annet med å:

    Lurer du på noe? Ta kontakt med oss, så hjelper vi deg.
    • Tiltrekke – Fremstå som attraktiv arbeidsgiver
    • Utføre en grundig behovsanalyse – Stillings- og kravs beskrivelse
    • Sikre kandidat tilfang – search, annonsering og riktig profilering
    • Søknads administrasjon – god oppfølging for alle kandidater
    • Seleksjon – egenskaper og kompetanse stillingen krever
    • Måling og tilbakemelding på evne- og personlighetssertifiserte tester
    • Ansette
    • Selve medarbeiderreisen starter